Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Skyrim

Av Thaagaard Elofsson - 7 mars 2012 22:53

Ja. Då har jag fått tummen ur och köpt spelet till slut. Jag vet va dom flesta tänker. Men jag är inte mycket för att använda datorn till att spela med. Så det blev till 360:n. Men fy va bra det är. :) Jag älskar dessa spel där man skall gå omkring och prata med folk och lösa gåter, uppgradera vapen, skapa vänner, sammla juveler och djurskin osv. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi alla olika sätt att spela spel. Min son gillar att lura och stjäla till sig det han vill ha. Jag försöker hellre gå omkring och samla potatis och sälja till bönder för att kunna köpa dom. Han tar gärna med sig folk till grottor för att titta på när spindlar äter upp dom. Medan jag har dekorerat hus för att min livvakt skall ha någonstanns att bo om jag dör...:)

Det är ett spel som går ut på att du är en person som visar sig kunna absorbera Draksjälar. Du är väll ingen speciell person från början utan får välja ras och utseende. Sedan råkar du vara vid fel plats, vid fel tillfälle i bärjan av spelet så du är tillfångatagen tillsammans med andra. Medans Kungen och andra skall avrättas så attackeras byn av en drake och du får hjälp med att fly undan. Under din flykt så blir du vän med en vakt som tar dig till sin by. Och där börjar dina "uppdrag". Du kan spela dom hur du vill, hur snabbt du vill och i vilken ordning som helst. Spelet är stort och du får ofta springa fram och tillbaka över kartan. Oftast bara för att ta dig från en plats till en annan.. Men ibland även för att råka stöta på någon mitt i skogen eller på vägen som behöver din hjälp.

Spelet kan spelas antingen som First Player ( Detta innebär att skärmen är vad personens ögon ser.) Eller som tredje person. (Du har kameran bakom figuren och ser runt om honom.) Du kan välja vilken typ av person du vill vara. Tjuv, handlare, krigare eller charmör. Gemensamt är ju dock att du skall utmana drakar för att absorbera deras själar. Även detta kan du göra utan att behöva attackera själv. Visa drakar kan jättar få döda för dig och du bara står bredvid och väntar.:)


Vi har ju som sagt köpt en hel del spel till denna underbara box. Men nu har jag lovat min fru att jag skall fortsätta spela de vi har ett tag innan jag köper ett nytt... Och om jag kan hålla mig så skall jag få nästa spel den 31 okt. Assassins Creed III. Längtar redan.


//Togge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till ...

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Ovido - Quiz & Flashcards