Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Sömnproblem

Av Thaagaard Elofsson - 22 juni 2016 00:36

Ja här blir det inte mycket sömn. Jag fick lite extra pengar denna månaden och tänkte jag skulle testa en ny grej. Så jag satte in 1000 kronor på Bet365. Jag kan ju lungt säga att det troligen inte blir någon fortsättning på detta. Ha ha ha.

Nu sitter jag och tittar på CSI på tv. Går igenom lite programmering på datorn. Funderar på att ta något att äta. Kanske jag tar och går ut en sväng. Jag fattar inte varför det skall vara så här.

Jag vet inte vad jag vill göra längre. Jag har sökt ett par olika jobb. Runt hela sverige. 2 jobb i Göteborg, 1 i skövde, 2 i stockholm. Har till och med sökt 1 utomlands. Det är visserligen bara som lärare. Men ändå.

Just nu är allt långsamt. Jag vill att denna helgen går över fort. Tänkte mig inte för. Men fredagen är ju en röd dag tillochmed.. så inte fan kunde man gräva ner sig i arbete... skall försöka hitta på nått att göra... Eller kanske ta ett par sömntabletter och sova igenom dagen. Nej. Det är INGEN bra ide....

Jag ska hitta något som gör att jag kan gå vidare. Jag vet att jag låter som en snyftande skiva som hackar.... 


Vad skall jag skriva för upplyftande nu då.. Star Trek... Om en månad kommer den nya Star Trek filmen. Några kommer säkert bara rynka på näsan nu och klia sig i hårbotten. Men jag tycker nog att detta börjar bli mer och mer likt enbart Sci-Fi. Vad menar jag med det då? Jo. Det är framtid. Det är laser, det är rymd, aliens. Inget nytt verkar hända. Tänk er den första orginal serien. Den kom 1966 och redan då hade Gene en vision om saker vi har idag. Vi har Mobiltelefon. Vi har Bluetooth headset. En översättare mellan språk (alien?). Elpistolen. Sen finns det saker från TNG som verkligen tog fart. Dator platta, nål lösa strutor, replikator och hologram.

Men ju fler serier det kom och de nya filmerna så är det mest bara sci fi och utvekling på det som finns i de gamla serierna eller förändring av det som redan finns i dag. Men jag tänker givetvis se den. För det är ju ändå Star Trek.

På samma sätt som jag måste se nästa "Alien" film. Fortsättningen på Prometheus. Önskar den filmen kan knyta ihop med första filmen.


Kanske skall ta upp Fantomen igen.. Fixa något program. Nej jag vet inte... Kanske skall få 40 års kris och satsa på MC kort igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till ...

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Skapa flashcards