Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Star Trek

Av Thaagaard Elofsson - 30 april 2016 21:30

Har idag tittat på de två nya Star Trek filmerna i rad. Och det finns många fördelar men också mååååånga nackdelar.

För er som inte sett filmerna borde jag inte säga spoiler alert till, för då är ni inte intresserade av Star Trek.. ;)


Det har idag gjorts 12 filmer som räknas som "rena" Star Trek filmer. Och sen har det gjorts 5 serier + 1 animerad serie.

Utöver det så finns det fler filmer och serier skapade av fans. Även dessa har visserligen ordinarie skådespelare.

De två nya filmerna är gjorda av J.J.Abrams och är en nystart för att kunna använda sig av grund karaktärerna Kirk och Spock.


Första filmen är en klar genomgång för att ge en förklaring till de som inte är så insatta i franchisen.

Filmen startar med att man får se Kirks far ehm.. "Kirk" rädda besättningsmän genom att offra sig mot ett tidresande skepp. Detta gör att Kirk själv växer upp utan far, som i orginalserien är den stora orsaken till att han blir officer. I denna film blir det på sätt och vis av samma orsak även här.

Andra filmen är en ren "tribute" till den andra av orginalfilmerna med deras mest omtalande fiende Khan.

Det är många scener som är rakt av kopierade. 

Den nya filmen Star Trek Beyond kommer den 22 Juli och verkar vara helt avvikande från de tidigare filmerna. Det är nu vi kommer få se om de kan bana en egen väg men den nya tidslinjen som gjorts om från den första av J.J.s filmer.


Detta är en värld jag älskar att titta på och ha egna fantasier och teorier om. Jag kan sitta och prata om det hur länge som helst. Jag ser det som en möjlig framtid.


//Sov gott alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till ...

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Skapa flashcards