Alla inlägg under februari 2012

Av Thaagaard Elofsson - 26 februari 2012 12:47

Ja, det är väll egentligen fel ord. Men jag köpte ett programn för ca 2 år sen och fyllde i alla mina syskon, fastrar, mostrar, kusiner osv. Det blev ju några stycken får jag ju medge. Och jag måste säga att jag tycker det är skitkul och gå igenom och ändra och fylla i. Lite av informationen får jag från personen det gäller. Eller ifrån andra släktingar. Men sen finns det sånt roligt som man får reda på genom att kolla runt lite på Facebook.;) Vi skall ha en släkt träff den 19 Maj och jag tänkte faktist se om jag kunde ta med mig en dator med programmet i så dom fick se vad som stog om dom och om det fanns nått dom ville fylla i själva. Annars är dete väll sånt jag tycker är mest avkopplande egentligen. Katalogisering. Vissa sitter och tittar på film eller lyssnar på musik. Jag sitter med listor och fakta som jag sorterar.:)

Nja.. det är väll inte helt sant.. Jag har hittat en sak som faktist "lugnar" ner mig mer... Av någon anledning så somnar jag lättast och skönast med att ligga och lyssna på Bill Engvalls uppträdanden och StandUp. Han är underbar och säger precis som jag tycker.:) Annars har jag väll börjat titta lite mer på datorn och funderat på vad jag oftast sitter med. För tillfället är det mycket .NET. Men annars är det lite med ett kul program/Spel till Microsoft Office som heter Hero Ribbon. Med hjälp av det programmet lär man sig snabbt om de olika funktioner som finns i de nyaste Office familjena. Det är ett program som ger dig en uppgift. Det visar hur dom vill att det skall se ut och sen skall du försöka efterlikna det. Fastnar du kan du få hjälp, men då sjunker dina poäng.:)

Nej Nu skall jag tillbaka och titta lite mer på GenoPro som släktprogrammet heter och kolla på vilken information som kan va mer rolig att få reda på.:)

Sköt om er alla..:)

Av Thaagaard Elofsson - 23 februari 2012 19:19

Jag va på arbetsförmedlingen idag. Pratade lite med Anders där om att utbilda mig inom .NET programmering. Det vore kul att skapa egna program eller kanske fantisera lite om spel.;) Jag sitter även och väntar på ett svar om att kanske få ett jobb på kommunen. Jag har så enormt tråkigt just nu så jag vet inte vad jag skall göra... Jag sitter mest hemma och spelar, vilket även gjort att jag tappat intresset för datorn med ett tag. Hoppas det vaknar igen snart... Är det någon som har en nyfiken ide om vad man skulle kunna testa med att programmera? Jag funderar på att fixa ett program som döper om flera filer samtidigt...;) Nej just nu kommer jag inte på mer att skriva om får se om det kommer mer i morgon.

Av Thaagaard Elofsson - 16 februari 2012 14:18

Ja då sitter jag med en ny dator som jag skall fixa... Eller ny och ny. Det är våran gammla som vi kastat över på svärmor. :) Jag skulle ju vilja ominstallera den egentligen men vi missade ju den roliga nyttiga saken att skapa recovery skivor. Men får se om man kanske kan hitta en partition med Recovery på datorn istället. Jag har suttit och lekt med .NET i nästan en månad nu och jag tycker det verkar enormt roligt. Men jag är fortfarande fundersam på om jag skall lära mig VB eller C#. Oki, skall kanske prata ur skägget lite. .NET är ett programmerings verktyg som hjälper till med allt från grunden till att skapa ett färdigt system som man kan sälja. VB och C# är två av språken som man skriver på för att kunna skapa händelser. .NET är objekt hanterat vilket innebär att det finns färdiga Windows formulär och knappar. du behöver bara skriva och berätta vad knappen skall göra o.s.v Jag satt härom dagen och gjorde ett litet ordbehandlingsprogram. Mindre variant än "Antekningar" (Notepad) som finns med i windows systemen. Det va kul och jag fattade vad jag gjorde. Förhoppningen jag har är att kanske få ta och lära mig lite mer om det och ha någon att bolla mina tankar och ideer med. Får se vad Arbetsförmedlingen kan hjälpa till med. Annars måste jag väll säga att det varit lite mycket spelande på xboxen just nu. Tösen och en kompis till henne frågade mig faktist varför jag inte började jobba med spel och skriva resentioner om dom. Det vore en kul ide. Men det finns så många runt om på internet som redan har mycket att säga om det.

Men det vore kul som sagt. Jag älskar att spela och testa olika program till datorerna.

Av Thaagaard Elofsson - 14 februari 2012 17:18

Ja idag har jag suttit och spelat ett gammalt spel. Dead Space. Det va kul och jag gillar att det inte är 60 000 fiender. Detta spel handlar om en räddningsgrupp som skall ut i rymden för att undersöka en rymdstation som tystnat efter ett SOS anrop. Dom kommer dit och upptäcker snart att besättningen blivit muterat av någon anledning. Man får reda på det allt efter spelets gång. Spelet är väldigt mörkt och det är elektriska fel runt om i skeppet vilket gör det lite extra intensivt när man försöker stirra sig blind på en liten punkt man kan få fram av en ficklampa när en muterad bäbis plötsligt hoppar på en eller skriker till bakom en. Som mest så kanske man möter 6-7 monster samidigt. Men mörkret och deras törst av blod gör att man blir snabbt stressad och bara vill sluta spela. Jag testade det första gången vid nattetid och damen satt hemma och skrattade när jag sitter och hoppar när jag blir överfallen. Jag har precis varvat det och inser då att man kan spela om det och fortsätta med den framgången man haft innan med att uppgradera vapen och dräkt. Så detta blir bara roligare att spela om och om igen. Samma här som andra spel jag gillar är att man skall leta efter andra saker under spelets gång. Audio tapes, messenger files och annat för att få förklaring till grunden i spelet. Snart blir det att testa Dead Space 2 för att se om det blivit mer intensivt.:) Jag har ett par dagar i rad (läs veckor) spelat ett annat spel som heter Dead Island. Detta spel är oxå rätt kul. Det är ett Zoombiespel. Men till skillnad av andra spel så attakerar dom inte 600 zoombies i taget.. utan är mer utspridda över en stad eller strand. Man börjat spelet på ett hotell i australien och blir räddad av en grupp människor som inser att du inte kan bli smittad av detta virus som påverkar andra. Därav skall du hjälpa till med att göra olika uppdrag som att hitta bildelar, nyckelkort och juice. Du kan bygga dina egna vapen av ståltråd, tejp och glas splitter.

Även här har du små saker att leta efter. Du kan samla på faktablad, Id kort, kassetband och andra roliga saker.


Det va lite om spel som man kan fördriva tiden med och inte behöver stressa igenom.

Vi får se lite vad det kan bli i morgon. Kanske jag skriver lite basic om de olika office paketen som finns.. och varför det finns så många.:)


Sköt om er och ha en underbar "alla <3 dag".

//Togge

Av Thaagaard Elofsson - 13 februari 2012 22:37

Jag satt hemma idag som jag gör nästan varje dag och min son sitter och tittar på någon kille på Youtube som testar olika spel på film. Och han sitter och skriker när figurer poppar upp.( Killen på Youtube). Min son tycker det är skitkul och tittar på film efter film vilket gör att han börjat göra en lista på spel han vill ha. Ett av dom bl.a är Simpson Hit and Run. Jag har för mig att det är ett spel för den första xboxen. Detta gjorde att jag blev mer nyfiken på vad som göra att barn (och jag) vill spela olika spel. Vi har lite över 100 xbox 360 spel och jag tänker skriva lite om dom och vad jag tycker fängslar mig med dom. Idag skriver jag lite bara övergripande om de spelen vi har. En av spelen som jag fastnat för enormt är Assassion Creed serien. Jag tror inte att nått kan mäta sig med dom spelen egentligen. Det första spelet hade tagit Parkour och spelet "Mirror Edge" till en ny nivå. Det va en intressant story och de extra uppdragen som att hitta flaggorna och alla utkiken va intressanta. I 2:an fick man även börja leta efter fjädrar vilket blev roligare. I 3:an och 4:an så blev det lättare då man plötsligt kartor till allt gick att köpa. Det va väll ett sätt för spelmakarna att inse och visa att man inte behöver hitta fusk på nätet.. "Vi har det med i spelet". Sista spelet som kommit nu är helt underbart.. Lite lätt at spela igenom. Men även jag förstår att man skapat det mer för att spela online. Men det tappar spelet lite på. Men jag kan lätt säga att jag kommer att fortsätta spela dessa spelen även om jag spelat ut dom. Andra spel som har detta intressanta upplägg är Crackdown. Där har vi de lilla utmaningen att hitta alla orber. Det är lite roligare än att bara springa omkring och skjuta.:) Jag tittar mycket på grabbarna när dom spelar sina krigs spel och jag fastnar lite mer på "storyn" bakom spelen mer än bara skjuta. Jag kan sitta ibland på Gear of War och fråga varför dom inte kollar efter "dog tagsen" och då får jag bara höra att det tar tid.:)

Är det inte det ett spel skall ta.:)

Detta är lite om några spel. Jag skall även skriva senare om Kinekt spel och barn spel. Jag är väldigt förtjust i dom spelen med.:)

Sköt om er så sitter jag snart här igen.


//Togge

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards