Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Ta livet på allvar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till exempel. Hur många har inte fått höra att man inte tar livet på allvar. Några gör det säkert inte. Men alla vi som blir överkörda av livet då.
Jag tar mitt liv på allvar. Men mitt liv verkar inte ta mig på allvar. Jag fokuserar varje dag på att göra det så effektivt som möjligt. Ja. Men du kan ju inte planera varje minut Togge. Det skulle betyda att du bestämmer över andras liv med... Nej det gör jag inte. Vi börjar med en morgon. En vanlig jobbdag. Jag har 4 bussar till jobbet på morgonen. Som tur är så har jag bara EN buss på morgonen. Den måste jag med. Det finns ingen mer på morgonen. I slutet på den hållplatsen så kan jag ha tur att nästa buss kommer när jag går av. Annars så är nästa planerad att gå 15 minuter efter jag går av. Denna buss borde vara på centralen 5 minuter innan min 3:dje buss går. Den bussen är passad till sista bussen med 5 minuter. Här tycker då livet att det är roligt att dumma sig. Missa tiden på en av bussarna kan innebära en senare buss. Här jag otur så kan slutresultatet vara 2 missar med 2 minuter så man får vänta på nästkommande och man är plötsligt 1 timme senare till jobbet. Jag har nu gått upp 5.30 på morgonen. För att åka med första bussen 6.45 Och på grund av några minuter förseningar så kan det innebära att jag inte är på jobbet förrän. 8.56 eller i värsta fall 9.26 Tid jag bara sitter och väntar. Detta är VARJE dag. Så det innebär att jag inte kan planera något arbete med någon annan den första timmen på dagen. Sen ska jag givetvis jobba 8 timmar. Jag är då inte klar förrän vid 18. Det går nämligen en buss hem 18.04 Och sen är det bra glapp mellan de 3 bussar hem. Så jag borde hinna hem. Och är hemma 19.45 Detta är mina arbetsdagar varje dag. Och JAG tar inte mitt liv på allvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Av Thaagaard Elofsson - 22 juni 2016 00:36

Ja här blir det inte mycket sömn. Jag fick lite extra pengar denna månaden och tänkte jag skulle testa en ny grej. Så jag satte in 1000 kronor på Bet365. Jag kan ju lungt säga att det troligen inte blir någon fortsättning på detta. Ha ha ha. Nu sit...

Skapa flashcards