Alla inlägg under maj 2016

Av Thaagaard Elofsson - 4 maj 2016 19:47

Ja... Nu är livet inte röda rosor. Jag är sjukskriven en månad nu för att jag känner panik inför mitt liv. Jag är ju som sagt en person som "kräver" rutiner. Och det är långt ifrån just nu.


Det enda som känns som en fast punkt just nu är det enda jag inte klarar av, och det är mitt arbete. När jag sitter på jobbet så går tankarna på hur jag skall vända varenda öre och klara av att fixa mat.


Jag måste bara bli av med ångesten på att jag lever för stunden. Det är inte något jag riktigt klarar av. Jag hittade en fruktansvärt billig lägenhet. Men vad gör det när jag inte ens kan få tag på pengarna att köpa den. :( Ja det är inte lätt just nu. Och så här skall jag ha det i lite över 2 år till... Hur fan skall det gå.


Jag är så jävla glad i att så många ställer upp på mig. Och har förståelse. Kram på er ALLA...

Av Thaagaard Elofsson - 2 maj 2016 18:13

Japp.. Det är en av mina stora intressen som legat på is ett bra tag. Jag samlade på Serietidningen ett tag. Och hade från nästan alla årtionden. Dock inte alla år och då också långt ifrån alla nummer. Det är en serie som tilltalar mig då det egentligen handlar om vad en person kan göra för rättvisan. Oki, den är ju lite overklig då det är EN person och att han slåss mot hela världen. Men just tanken att man kan göra något är häftigt. Sen att legenden är 480 år är ju häftigt. Serie är blandat med fantasi och lite historiska händelser. I några möter han Grim. Sen har träffat shakespear. Det roligaste är att han ofta läser berättelserna för sina barn och då ifrån massiva böcker/krönikor.


Jag skulle vilja sätta mig ner igen och gå igenom alla och en vacker dag kanske skriva ner allt i krönikor. :) Och få dessa i tidsordning.


Det va lite mer om vad jag läser och letar efter på nätet.


Just nu har jag enormt tråkigt och skall se om jag, med hjälp av ett program som heter Sketchup, kan bygga om lägenheten jag befinner mig i.

Skapa flashcards