Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Förlåt.

Av Thaagaard Elofsson - 3 mars 2012 13:09

Ja.. Vad menar jag nu.. Jo jag ber om ursäkt för mycket som hänt de senaste dagarna. Jag kanske skall be om ursäkt för det mest självklara och största av dom.

Jag älskar min fru och mina barn. Och jag har turen att ha en enormt förstående och stark fru. Hon går på en "bipolär-skola" för att få bättre förståelse för sin diagnos Bipolär och känna att hon inte är ensam om det. Få mer insikt i hur andra har det och upplever "problemen". Min fru är även diagnoserad Fibro och ME (vilket är i stort sätt ett trötthets symtom). Trots allt detta så står hon och lagar mat, tvättar, diskar, städar och tar hand om en hel familj. PLUS har ett heltids jobb. Nu låter jag lat, och på sätt och vis stämmer det mycket. Men när hon ber mig så gör jag det. Ett av mina problem är att jag inte "ser" att något behövs göras. Något jag däremot märker är när nått jag gör inte blir klart.... Ber min fru mig att ta hand om disken så är jag inte klar förän disken är borta. ALL disk.

Det är väll bra tycker du. Det är så det skall vara... Nja.. nu kommer jag till mitt andra förlåt då.

Om jag börjar spela ett spel på 360 så är jag ju inte klar föränn spelet är färdigspelat. Detta innebär oftast att jag inte "SER" att det behövs dammsugas eller om hundarna behöver kissa... Detta måste stå på ett schema. Jag hänger upp mig på fel saker ibland. Nästa förlåt är då till mina barn. Mest till Casper... Han spelar oxå gärna. MEN HAN SPELAR INTE SOM JAG VILL. Så det är ofta som jag blir irriterad och blir tvungen att gå ifrån rummet för att inte göra honom arg. Ett spel skall spelas. Inte fördärvas. Vad menar jag med detta? Jo... Jag har nu börjat spela SKYRIM. Det är ett rollspel där du skapar din egen figur. Du bestämmer hur storyn skall utspela sig osv. Ett stort spel helt enkelt. Min son sitter och spelar detta i 10 minuter och gör där redan sitt största fel. Man spelar som en utomstående person. Ingen familj, inga vänner osv. Och det första Casper gör är att rymma från ett slott med en annan kille som tar honom till en by och till sin syster. Casper bestämmer sig där för att råna systern som upptäcker honom och Casper blir tvungen att döda henne... VA? Hur kan man göra så? Det visar sig att systern har första uppdraget. Detta kan Casper nu inte göra... Jag gnäller lite men det visar sig att han kan spela vidare. Men lär han sig? Nej. Han dödar en drake och Kungen berömmer honom. Vad gör han då? Jo försöker stjäla från kungen? Hur j****** D*******************...


Vi är en familj med mycket roligt som händer innanför väggarna. Vi gör varandra glada och trivs enormt mycket.. Men jag vill ändå passa på att be om ursäkt för att vi inte lever det "RIKA" liv vi egentligen borde göra.


Nu skall jag bara lyckas få ett jobb så att min fru kan få pusta ut lite och inte känna pressen på sina axlar.. Det är mitt jobb.. För jag är man och orkar det.;)


//Togge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till ...

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Ovido - Quiz & Flashcards