Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Första inlägget.

Av Thaagaard Elofsson - 13 februari 2012 22:37

Jag satt hemma idag som jag gör nästan varje dag och min son sitter och tittar på någon kille på Youtube som testar olika spel på film. Och han sitter och skriker när figurer poppar upp.( Killen på Youtube). Min son tycker det är skitkul och tittar på film efter film vilket gör att han börjat göra en lista på spel han vill ha. Ett av dom bl.a är Simpson Hit and Run. Jag har för mig att det är ett spel för den första xboxen. Detta gjorde att jag blev mer nyfiken på vad som göra att barn (och jag) vill spela olika spel. Vi har lite över 100 xbox 360 spel och jag tänker skriva lite om dom och vad jag tycker fängslar mig med dom. Idag skriver jag lite bara övergripande om de spelen vi har. En av spelen som jag fastnat för enormt är Assassion Creed serien. Jag tror inte att nått kan mäta sig med dom spelen egentligen. Det första spelet hade tagit Parkour och spelet "Mirror Edge" till en ny nivå. Det va en intressant story och de extra uppdragen som att hitta flaggorna och alla utkiken va intressanta. I 2:an fick man även börja leta efter fjädrar vilket blev roligare. I 3:an och 4:an så blev det lättare då man plötsligt kartor till allt gick att köpa. Det va väll ett sätt för spelmakarna att inse och visa att man inte behöver hitta fusk på nätet.. "Vi har det med i spelet". Sista spelet som kommit nu är helt underbart.. Lite lätt at spela igenom. Men även jag förstår att man skapat det mer för att spela online. Men det tappar spelet lite på. Men jag kan lätt säga att jag kommer att fortsätta spela dessa spelen även om jag spelat ut dom. Andra spel som har detta intressanta upplägg är Crackdown. Där har vi de lilla utmaningen att hitta alla orber. Det är lite roligare än att bara springa omkring och skjuta.:) Jag tittar mycket på grabbarna när dom spelar sina krigs spel och jag fastnar lite mer på "storyn" bakom spelen mer än bara skjuta. Jag kan sitta ibland på Gear of War och fråga varför dom inte kollar efter "dog tagsen" och då får jag bara höra att det tar tid.:)

Är det inte det ett spel skall ta.:)

Detta är lite om några spel. Jag skall även skriva senare om Kinekt spel och barn spel. Jag är väldigt förtjust i dom spelen med.:)

Sköt om er så sitter jag snart här igen.


//Togge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thaagaard Elofsson - 8 februari 2018 07:43

Hej. Nu är det ett tag sen. Jag är dålig på detta. Mest kanske för att jag är bra på att kommentera om mitt liv och att det då oftast tolkas som negativt. Till viss del är det nog det. Men samtidigt så är det mest bara information. Som rubriken till ...

Av Thaagaard Elofsson - 29 juni 2016 01:01

Varför kan jag inte sova... Sitter och tittar påen massa filmer men börjar bara titta på dom... För mycket rullar runt i huvet på mig just nu. Jag mår enormt dåligt och fattar inte hur jag skall ta mig igenom dag för dag. Jag önskar jag kunde vrida t...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 18:17

Hej... Nu skall du som läser detta inte ta detta som självömkan. Jag kan givetvis känna ibland att det är synd om mig själv som har hamnat i denna situation. Jag har själv satt mig här. Jag har gjort många dumma saker i mitt äktenskap. Jag har flörta...

Av Thaagaard Elofsson - 25 juni 2016 14:25

Ja då va midsommar över och jag är helt oki. Jag bestämde mig för att inte dricka något. Och tror det va en bra ide. Jag satte mig istället och titta och läsa mycket om olika saker. Jag är ju rätt intresserad av nya hårdvaror till datorer. Och fick...

Av Thaagaard Elofsson - 24 juni 2016 01:58

Jag är så jävla dum. Jag hade kontakt med henne igen. Och det va omtumlande. Hon vill vara vänner och säger att det finns ju inget som säger att det kanske inte skulle kunna bli vi igen... Efter lite för många så tog jag mod till mig och avblockerar ...

Ovido - Quiz & Flashcards